Daca ai deja masina infoliata sau iti doresti acest lucru in viitorul apropiat, trebuie sa stii cateva detalii despre spalarea lor, indiferent daca sunt infoliate cu folii transparente Paint Protection, sau cu folii de diferite culori.
Inainte sa ajungem la spalare, trebuie sa stii ca durata de viata a foliilor aplicate pe caroserie, poate fi prelungit prin aplicarea tratamentului ceramic HALO pe toate suprafetele infoliate. Astfel protejam foliile de razele solare, mizeria nu se imbiba in folii iar apa nu sta pe masina mai deloc. Astfel masina ta are mai mereu un aspect curat si ingrijit.
In cei 20 de ani de cand activam in industria infolierii, am observat cum prin spalarea neatenta se pot deteriora chiar si foliile profesionale aplicate pe caroseriile masiniilor.
Jetul de apa tinut prea aproape, periile uzate sau spuma activa de proasta calitate sunt doar cateva cauze care pot afecta foliile colorate sau foliile Paint Protection (PPF). La fel se poate intampla si cu vopseaua masinii.
Prin urmare iti prezentam cateva reguli de respectat in cazul in care iti speli masina infoliata:
Daca vrei sa mergi la spalatorie automata, verifica inainte recenziile date de cei care si-au mai spalat masinile acolo. Faptul ca este o spalatorie automata nu inseamna neaparat ca foliile iti vor fi zgariate in urma spalarii. Acest risc exista doar daca periile nu se inlocuiesc la timp.
Inainte sa mergi cu masina infoliata la spalatorie, verifica daca nu cumva gasesti rupturi sau bule de aer in zonele expuse la agatare sau dezlipire. Daca ai gasit deteriorari pe suprafetele infoliate, recomandam sa ne faci o vizita pentru a vedea cum putem remedia problema. Dupa spalare risti sa ai pagube mult mai mari.
Recomandam ca masina infoliata sa fie spalata doar la spalatorii unde se foloseste spuma activa de calitate. In cazul in care nu tu iti speli masina, atunci alege spalatorii in care angajatii stiu cum se spala astfel de masini. Iata lista cu spalatoriile partenere: Link - nu putem garanta ca in aceste locatii nu pot exista riscuri de spalare necorespunzatoare, insa sansele ca aceste lucruri sa se intample, sunt mult mai mici.
In timpul verii este recomandat sa evitam spalarea masinii incinse. Intai trebuie racita cu un jet de apa si doar dupa aceea sa se aplice spuma activa. Astfel evitam uscarea spumei active direct pe folie.
In timpul spalarii cu jet de apa sub presiune, trebuie pastrata distanta minima de 30 cm intre varful lancei si suprafata care se spala.
NU recomandam sa aplici ceara pe suprafetele infoliate. Majoritatea contin derivate din petrol iar acestea pot ataca folia.
Stergerea finala se face cu cat mai putine miscari, mai ales pe suprafetele infoliate. Apa trebuie absorbita cu un prosop de uscare, fara sa se frece folia.
Daca stii acesti pasi si mai ales daca le si respecti sau esti atent ca ele sa se respecte, ai sanse extrem de mari ca masina ta infoliata sa fie pastrata in stare exceptionala pentru multi ani de acum incolo!
Car photo created by senivpetro - www.freepik.com